Založ si blog

Milujem vás v Košiciach. Dnes MMM

Mne z neznámych dôvodov zablokovali na 4 mesiace tento účet v Pravde. Dnes preto s odstupom času uverejňujem tento blog, ktorý už vyšiel niekde skôr. Aktuálne.

Vážení spoluobčania. Praví i ľaví. Zo západu i stredu a samozrejme Východu. V prvú októbrovú nedeľu sme mali v našom druhom najväčšom meste už 98. ročník MMM. Ako vodič DPMK som zažil viacero „úžasných“ vecí, o ktoré sa chcem s vami podeliť. Keďže maratón sa beží každý rok DP s ohľadom na výluky musí prispôsobiť skoro všetky linky MHD tomuto podujatiu v čase jeho priebehu. Ja predpokladám , že sa to rieši s vedením mesta, organizátormi podujatia a políciou. S ohľadom na to, čo som počas zmeny zažil, som nadobudol dojem, že ta spolupráca mnou spomenutých zložiek vo viacerých prípadoch zlyhala.

Prvé čo som si všimol v ten deň pri nástupe do práce bol pripnutý lístok pri cestovnom výkaze, ktorý mi mal vysvetliť ako budem jazdiť počas výluky. Nedával zmysel. Zastávky, na ktorých mala moja linka zastavovať boli usporiadané nezmyselne. Plus keď sme si mali nastavovať do počítača zmenu , tak sa na tabuliach autobusu objavili 3 rôzne čísla liniek. Napr. vpredu bola linka č. 29, z boku bola 16 – ka a vzadu autobusu bolo číslo 11. Upozorňovali nás na to cestujúci, ktorí boli z toho zmätení tiež. To, že moja linka a nielen tá , mala 4x pretínať dráhu preteku, bola čerešnička na torte. Dva krát som musel čakať okolo 1 hodiny, pokiaľ ma policajti pustili ďalej. Stalo sa dokonca aj to, že po Národnej triede , kde boli 2 pruhy vyhradené pre bežcov a v ostatných dvoch sme my vodiči MHD v obidvoch smeroch jazdili, ale iba my, po 13. tej hodine policajti pustili do našich pruhov i osobné auta. Asi nedopatrením. Našťastie sa nič nestalo. Ale za prípadný incident by som asi niesol zodpovednosť ja. Dokonca v našom príkaze na jazdu bolo aby sme v čase preteku odbočovali na cestu, na ktorej bol v oprave most a značka zákaz vjazdu naň s vozidlami nad 3,5 tony. Na takéto veci sme už však v Košiciach zvyknutí. A väčšina šoférov drží hubu a krok. Pokiaľ sa nič nestane. Ak sa stane, potom je už neskoro.

Počas mojej práce sa v ten deň stalo tiež niečo iné, zaujímavé. Pri čakaní na prejazd cez cestu, na ktorej bežali maratónci stál mladý pár, asi manželov, ktorý povzbudzoval bežcov na trati. Pridal som sa a tiež im tlieskal a povzbudzoval pri ich , pre niektorých, celoživotnej zaťažkávacej skúške. Bol som prekvapený koľko, povedal by som nevyzretých , nevytrénovaných, bežcov a bežkýň sa podujalo na takúto štreku. Obdivoval som ich a zároveň držal im palce aby sa v zdraví dostali do cieľa. Dúfal som že niekde medzi bežcami zbadám i svojho kamaráta, ktorý má takýchto behov za sebou už veľa.

Už si nespomínam ako sme sa dostali k tématu 911, ale bol som prekvapený na názor mladého pána na udalosti z 11.9.2001 v New Yorku. Ja som na južnej veži, mesiac pred tým ako sa to stalo, bol aj s rodinou. Vošiel som do objektu , kde vstupná hala mala možno výšku aj 20 metrov a videl som obrovské železobetónové konštrukcie, ktoré túto budovu držali. Cez rýchlovýťah sme sa asi za minútu dostali na 107 poschodie a potom pohyblivými schodmi až na vyhliadkovú vežu na streche mrakodrapu. Stade sme videli maličké autičká na uliciach Manhattanu a rieku Hudson, ktorá oddeľuje štát New Jersey od New Yorku a taktiež sochu slobody na malom ostrove .

Pre mladého pána som sa stal konšpirátor keď som mu povedal svoj názor na kolaps dvojičiek. Nepresvedčili ho ani moje argumenty a skúsenosti. Pravdu majú masmédia hlavného prúdu, ktoré sú mimochodom v tých „ správnych rukách.“ Nepredpokladám, že mi tento blog nezablokujú ako sa to stalo minule. Veď máme predsa slobodu a demokraciu.

Pri autobuse tiež stál starší pán, ktorý mal pri sebe buletín s históriou Košického maratónu. Niekedy v minulosti patril k jeho organizátorom a vozieval kameramanov po trati. Ukazoval mi fotku Abebe Bikilu a hovoril ako si počas behu aj čosi trošku ostrého vypil a aj zafajčil. Nechcelo sa mi tomu veriť , ale asi mal pravdu a videl to na vlastné oči.

No a moje čakanie na kolegu a kamaráta zo študentských čias, ktorý bol tiež účastníkom behu bolo márne. Mladého pána som nikde nezbadal. Až po behu sme sa stretli a podelili sa o svoje dojmy z tohto dňa.

Prichádza nová vlna covidu do Slovenskej republiky ?

13.09.2023

Prichádza nová vlna covidu do Slovenskej republiky ? Všetko, čo je v tomto článku napísané je podvod a nezmysel napísaný človekom, ktorého môžete nazvať dezolát, konšpirátor i debil a je len na vás, či jeho myšlienky dole uvedené potvrdíte z vlastných skúsenosti alebo zavrhnete ako podvod a nezmyselnosť. Vážení čitatelia a vlastnou hlavou mysliaci ľudia. Počas [...]

Otvorený list č. 4 predstaviteľom strany Smer.

25.08.2023

Tento článok vyšiel na stránke Belobog. Politici zo strany Smer. Toto je môj štvrtý v poradí otvorený dopis, ktorým sa na vás obraciam cez mne dostupné média, pretože ste sa mi neozvali a neodpovedali na mnou položené otázky ešte zo začiatku tohto roka. Asi ste predpokladali, že starý dzedo z krajnoho vychodu, dze nič ňit, sa čoskoro pominie a nebude potrebné sa [...]

Otvorený list č. 3. predstaviteľom strany Smer na Slovensku.

20.07.2023

Ako som už v svojich predchádzajúcich otvorených listoch pre predstaviteľov strany smer uviedol dôvody, pre ktoré sa na nich obraciam, tu je ďalší. V mojom e-maile z 13. 1. tohto roka som ako ďalšiu otázku, ktorá neznepokojuje iba mňa, uviedol nasledujúce: Dokedy bude Slovenská republika kolóniou Západných krajín? Tých, ktoré tu „investujú“ do montovní, kde Slováci a [...]

Trump

Porota, ktorá rozhodne o Trumpovi v historickom procese, je už kompletná

18.04.2024 23:26

Porota sa vyberala zo stoviek potenciálnych členov na základe série otázok, ktoré majú zaručiť, že sa budú rozhodovať nestranne.

farmári, poľsko, traktory

Poľskí poľnohospodári nepúšťajú kamióny cez hraničné priechody s Ukrajinou

18.04.2024 21:37

Naďalej tak protestujú proti prílevu lacného obilia z Ukrajiny.

keňa, vojaci

V Keni zahynulo pri páde vojenského vrtuľníka desať ľudí, vrátane veliteľa armády

18.04.2024 20:56

Vrtuľník havaroval krátko po štarte a potom začal horieť.

turecko, zemetrasenie, tokat

Stred Turecka zasiahlo zemetrasenie. Poškodilo niekoľko budov

18.04.2024 20:03

Zatiaľ nie sú správy o úmrtiach alebo vážne zranených.