Založ si blog

Túra na Sninský kameň, kamene, -/ skôr skaly/ ešte stále na Slovensku.

Túra na Sninský kameň, kamene, skôr skaly/ ešte stále na Slovensku.

Minulého týždňa som spolu s kamarátom a zaťom podstúpil pre mňa dosť zaťažkávaciu skúšku a to túru z Morského Oka na Sninský kameň.
Prvé prekvapenie pre mňa bolo hneď na začiatku . Na začiatku parkoviska bola informačná tabuľa aj s mapou tejto najvýchodnejšej oblasti Slovenskej republiky. Tam na nej mi hneď udrelo do očí niečo, čo som nečakal. Tá mapa vyzerala takto:

 

Takže podľa niekoho určitá časť Východného Slovenska už patrí Ukrajine. Dúfam, že nie a budem sa pýtať kompetentných.
Vybrali sme si dlhšiu, ale vraj ľahšiu cestu nahor. V porovnaní s našim začiatočným bodom výstupu sme našľapovali na stále väčší sneh a tým sa aj ťažšie vystupovalo nahor. Samozrejme asi len mne. Moji kolegovia nemuseli so sebou vláčiť prebytočné kilá  vprede i vzade. Ja hej. Morské oko , ktoré by som si ja dovolil nazvať Vihorlatské pleso, vyzeralo takto:

  Na Sninský kameň , kamene, skôr dve veľké skaly sme došli po troch hodinách chôdze . Medzi tým sme minuli aj Malé Morské Oko a keďže všade navôkol bol sneh vyzeralo ako zasnežená lúka.

 

Tie veľké kamene, skaly, nebolo možné z našej strany výstupu odfotiť obidve. Tak sa mi spoza stromov podarilo iba toto a to na južnú skalu:

 

 

 

Keď sme sa už, pre mňa konečne, vyštverali po šmýkajúcich sa schodoch na južnú skalu, naskytol sa nám nádherný pohľad na severovýchodnú časť Slovenska s dedinkami a mestom Snina. / po rusnacky Snyna/ .

 

 

Vysoké Tatry boli zahalené mrakmi a ani Chopok v Nízkych Tatrách nebolo vidieť tak ako pri našom predchádzajúcom výlete pred asi piatimi rokmi.
Z druhej skaly sme mohli vidieť náš počiatočný bod výstupu a to Morské oko a juhovýchodnú časť Slovenska s Východoslovenskou nížinou ešte stále aj napriek 30 ročnému „bačovaniu“ , úrodnú časť Slovenska. A naskytol sa nám aj pohľad na kvalitne devastované lesy v tejto časti Slovenska. Chýbal už iba pohľad na Východoslovenské more – Zemplínsku Šíravu, pohľad na ktorú nám zakrýval Vihorat. Ešte v 70-tych rokoch minulého storočia nám žiakom 9 – tého ročníka hovoril náš učiteľ matematiky a fyziky , už vtedy starý pán Vestenický, že oveľa priliehavejší názov pre toto naše more by bol názov POVODNÁ  –  POdvihorlatská VODná NÁdrž. Vyhral však dnešný názov. Bohužiaľ.

 

 

Prepotení, ale plný emócií z krásneho zážitku i prekonania samého seba, sme sa po piatich hodinách vrátili k svojim najbližším. Konečne som urobil aj niečo pre seba a svoje zdravie a presvedčil mojich blízkych, že ešte nepatrím do starého železa. Železo sa našťastie ešte dá recyklovať na rozdiel od plastov, ktoré boli našťastie na našej púti zakryté snehom.

Prichádza nová vlna covidu do Slovenskej republiky ?

13.09.2023

Prichádza nová vlna covidu do Slovenskej republiky ? Všetko, čo je v tomto článku napísané je podvod a nezmysel napísaný človekom, ktorého môžete nazvať dezolát, konšpirátor i debil a je len na vás, či jeho myšlienky dole uvedené potvrdíte z vlastných skúsenosti alebo zavrhnete ako podvod a nezmyselnosť. Vážení čitatelia a vlastnou hlavou mysliaci ľudia. Počas [...]

Otvorený list č. 4 predstaviteľom strany Smer.

25.08.2023

Tento článok vyšiel na stránke Belobog. Politici zo strany Smer. Toto je môj štvrtý v poradí otvorený dopis, ktorým sa na vás obraciam cez mne dostupné média, pretože ste sa mi neozvali a neodpovedali na mnou položené otázky ešte zo začiatku tohto roka. Asi ste predpokladali, že starý dzedo z krajnoho vychodu, dze nič ňit, sa čoskoro pominie a nebude potrebné sa [...]

Otvorený list č. 3. predstaviteľom strany Smer na Slovensku.

20.07.2023

Ako som už v svojich predchádzajúcich otvorených listoch pre predstaviteľov strany smer uviedol dôvody, pre ktoré sa na nich obraciam, tu je ďalší. V mojom e-maile z 13. 1. tohto roka som ako ďalšiu otázku, ktorá neznepokojuje iba mňa, uviedol nasledujúce: Dokedy bude Slovenská republika kolóniou Západných krajín? Tých, ktoré tu „investujú“ do montovní, kde Slováci a [...]

nemecko, polícia, polizei

Nemecká polícia zastrelila muža, ktorý sa s mačetou vyhrážal v knižnici

23.04.2024 23:40

Podľa vyhlásenia bol tento muž polícii známy už skôr. Jeho motív vyhrážania sa v knižnici zatiaľ nie je objasnený.

Systém Patriot, PVO

Le Monde: Mnohé krajiny EÚ sa nechcú s Kyjevom deliť o svoju protivzdušnú obranu

23.04.2024 21:45

Šéfovia vlád jednotlivých krajín si dávali dobrý pozor, aby neurobili žiadny konkrétny sľub.

Izrael Palestína Gaza Hamas Rukojemníci Prepustenie

Vojna v Gaze trvá 200 dní. Izrael zosilnil údery, nariadil nové evakuácie na severe

23.04.2024 20:55

Ostreľovanie severu palestínskeho územia bolo za posledný deň jedno z najintenzívnejších od začiatku vojny.

USA Izrael Gaza univerzity protesty

Polícia zatýkala na pro-palestínskych protestoch na univerzite v New Yorku

23.04.2024 19:49

Biely dom antisemitské vyjadrenia počas študentských protestov na viacerých univerzitách slovne odsúdil.