Založ si blog

Ty nevieš kto som JA? Milujem vás v Košiciach.

Skoro by som aj na tento príbeh zabudol, keby sa niečo podobné nestalo aj v súčastnosti a média to tak „poctivo nerozmazávali“.
Pred viac ako rokom som išiel robiť poobedňajšiu linku č. 28 . Tá do vtedy jazdila z ulice Važeckej, sídliska Nad Jazerom, do Krásnej a naspäť. Keď som električkou došiel na konečnú – Važecku ulicu a čakal v útulnom zariadení pre vodičov električiek, začalo mi byť akosi podozrivé, že kolega s autobusom akosi nechodí. Zatelefonoval som preto na výpravovňu odkiaľ mi bolo oznámene , že strieda sa predsa na zástavke Pri hati, na druhom konci Košíc a v službe č. 28 je aj linka 30. Veď to predsa musíme vedieť. Ďalej to radšej nekomentujem. Výpravca mi dohodol so šoférom , že sa vystriedame na zastávke Pri rybe , kde som došiel električkou. Kolega z kurzu, ktorého som striedal, ma upozornil na nepravidelne sa zatvárajúce stredné dvere na autobuse, ktorým je treba ručne pomôcť. Po chvíli som zistil, že občas sa zmenilo na často. A tak som mal zabezpečený nepravidelný pohyb z miesta vodiča ku stredovým dverám, ktorým sa veľmi nechcelo zatvárať.
Okolo 17-tej hodiny, už za tmy, na Staničnom Námestí som sa pohýnal zo zastávky, smerom ku Rybe, keď ktosi zabúchal na stredné dvere z vonku. Z dôvodu hore popísanom som otvoril prvé dvere pri vodičovi a čakal na cestujúceho. Už dobre naštvaný z podarených stredných dverí, som si dovolil popýtať od cestujúceho lístok. S dosť veľkou neochotou mi ho cestujúci ukázal a ja som zistil, že je už poznačený, ale ešte platný. Vrátil som mu ho a pokračoval v jazde. Asi som ho svojim požiadavkom, že som si dovolil popýtať cestovný lístok, urazil. Pán ostal stáť pri dverách kabínky vodiča a čosi rozprával. Nič som mu nerozumel. Na zastávke Pri malej stanici, ktorá nie je na znamenie, som zastavil , otvoril dvere kabínky a chcel som sa ho spýtať, čo celú cestu pre mňa nezrozumiteľne mrmlal.On vyšiel von z autobusu roztiahol ruky a vyzýval ma aby som vystúpil, že si to so mnou férovo rozdá. Ja som zatvoril dvere autobusu a pokračoval v jazde.
Pointa prišla až po týždni. Výpravcovia pri odovzdávaní stazky po službe mi ukázali správu od vedúceho, kde bola sťažnosť na môj postup kontroly v uvedený deň voči cestujúcemu. Sťažoval sa , že asi preto, že on je z rómskej, diskriminovanej komunity, si vodič voči nemu dovolil nemysliteľné. Pýtať si cestovný lístok. Až vtedy som pochopil, že pán sa považuje za čierneho a je diskriminovaný. Bude sa sťažovať aj Arpadovi Ravasovi na jednanie zamestnanca DPMK voči nemu. Až vtedy som si uvedomil , že neviem rozoznávať a zatrieďovať ľudí podľa farby pleti. Asi som farboslepý.

Prichádza nová vlna covidu do Slovenskej republiky ?

13.09.2023

Prichádza nová vlna covidu do Slovenskej republiky ? Všetko, čo je v tomto článku napísané je podvod a nezmysel napísaný človekom, ktorého môžete nazvať dezolát, konšpirátor i debil a je len na vás, či jeho myšlienky dole uvedené potvrdíte z vlastných skúsenosti alebo zavrhnete ako podvod a nezmyselnosť. Vážení čitatelia a vlastnou hlavou mysliaci ľudia. Počas [...]

Otvorený list č. 4 predstaviteľom strany Smer.

25.08.2023

Tento článok vyšiel na stránke Belobog. Politici zo strany Smer. Toto je môj štvrtý v poradí otvorený dopis, ktorým sa na vás obraciam cez mne dostupné média, pretože ste sa mi neozvali a neodpovedali na mnou položené otázky ešte zo začiatku tohto roka. Asi ste predpokladali, že starý dzedo z krajnoho vychodu, dze nič ňit, sa čoskoro pominie a nebude potrebné sa [...]

Otvorený list č. 3. predstaviteľom strany Smer na Slovensku.

20.07.2023

Ako som už v svojich predchádzajúcich otvorených listoch pre predstaviteľov strany smer uviedol dôvody, pre ktoré sa na nich obraciam, tu je ďalší. V mojom e-maile z 13. 1. tohto roka som ako ďalšiu otázku, ktorá neznepokojuje iba mňa, uviedol nasledujúce: Dokedy bude Slovenská republika kolóniou Západných krajín? Tých, ktoré tu „investujú“ do montovní, kde Slováci a [...]

Nehoda, ilustračná, sklo

Autobus s desiatkami cestujúcich sa prevrátil na nemeckej diaľnici

29.03.2024 06:38

Autobus s približne 60 cestujúcimi havaroval vo štvrtok večer na diaľnici v západnom Nemecku, zranenia utrpelo vyše 20 ľudí, informovala DPA.

libanon, hizballáh

Pri izraelských úderoch pri Halabe zomrelo 36 sýrskych vojakov

29.03.2024 06:27

Pri izraelských úderoch namierených na oblasť neďaleko Halabu (Aleppa) na severe Sýrie zahynulo podľa agentúry AFP najmenej 36 sýrskych vojakov.

Jaroslav Slašťan, Zásahový tím pre medveďa hnedého

Nebol to hon na čarodejnice. Medvedica v Mikuláši bola skutočným rizikom, hovorí šéf zásahového tímu

29.03.2024 06:00

K ľuďom sa samica, ktorá útočila v metropole Liptova, približovala pravidelne. Tvrdia to členovia zásahového tímu. Pri jej monitorovaní použili špičkové drony.

Babiš, Pavel

Politológ: Pavel asi Korčoka nepodporí, Babiš chváli Pellegriniho, ale cieli na vlastných voličov

29.03.2024 06:00

Ako vyzerajú vzťahy Česka a Slovenska pred prezidentskými voľbami? Pre Pravdu to vysvetlil český politológ Josef Mlejnek.