Založ si blog

Mŕtvy vagón, hnoj v MHD.

Mŕtvy vagón, hnoj v MHD.

Cestovali ste už v mŕtvom vagóne ? Ja do 4.3.2016 nie. Nestáva sa to často, ale stane sa to i  „majstrovi tesárovi“.  A viezli sta sa už v MHD s hnojom?  Ja často. Hlavne v Bratislave.

Takže poporiadku.  Na svojej ceste k domovu z našej „stolice“ som sa prvýkrát stretol s niečím podobným. Odkedy  tu máme súkromného vlakového prepravcu dosť často využívam jeho služby pri cestách za svojimi najbližšími. Je, vlastne bolo to z viacerých dôvodov. Regiojet, lebo o tomto dopravcovi chcem písať, poskytoval lepšie a hlavne lacnejšie služby pri preprave medzi našimi najväčšími mestami. Za prácou z Krajného východu do Bratislavy už dochádzam nejaký ten piatok, takže viem posúdiť a porovnať , čo nám „cestychtivým občanom“ ponúkajú jednotlivé druhy dopravy i dopravcovia. Regiojet bol v tomto ohľade asi najlepší. Hlavne na začiatku . Postupne sa prednosti začali vytrácať a na svojej poslednej ceste som zažil „mŕtvy vagón“ . Našťastie len vagón a nie celý vlak. Čo sa stalo? Niekde za Ružomberkom znenazdajky vyplo svetlo, prestalo ísť kúrenie i zásuvky na šťavu do tabletov, telefónov, a notebukov , ktoré sú ináč hojne využívané ľuďmi, ktorým ja hovorím „živé múmie“ ,ostali úplne „suché“. Do vagóna sa začal vkrádať chlad. Boli sme pod Tatrami, čiže citeľnejší ako v iných častiach Slovenska. Stevardky alebo jetky ponúkali cestujúcim, že sa môžu premiestniť do iných časti vlaku. Využila to hlavne tá krajšia polovička ľudstva. Veď niet sa čo čudovať. V tme i chlade sa my muži asi cítime istejšie. Keď som sa šiel spýtať personálu, čo sa deje dostal som zaujímavú odpoveď.  Mŕtvy vagón.  Asi s tým už mali nie jednu skúsenosť, pretože sa nad tým nepozastavovali. Ja prvú. A teraz viem, čo tento výraz značí. Nebudem moralizovať ani posudzovať. Domov som došiel  trošku premrznutý  i rozladený z toho,  že vlak meškal a  nasledujúci, môj posledný spoj z Košíc  som zmeškal. Na základe oznámených skutočností od hovorcu súkromnej spoločnosti o zvýšení cien za dopravu v špičkách a tiež o plánovanom znovuzavedení do prevádzky IC vlakov si už my cestujúci s tým nejako poradíme a podľa kvality cestovania, služieb i ceny rozhodneme, ktorý dopravca nám viac vyhovuje a tomu budeme dávať prednosť  .

Ďalšiu skúsenosť s cestovaním, skoro každodenným, mám z Bratislavy. Dospel som k záveru, že vodiči /nie všetci/ dopravného podniku mesta vozia v svojich vozidlách hnoj a riadia nie autobus alebo trolejbus , ale aspoň tank na tankodrome .  Aspoň vo  mne to ich šoférovanie vzbudzuje ten dojem. Spôsob ich jazdy z bodu A do bodu B.  Neraz pri svojej preprave obdivujem hlavne starších ľudí ako statočne odolávajú tým náhlym zmenám smeru jazdy, rýchlym rozjazdom a ešte rýchlejším zastavovaním na zastávkach. Neraz to s nami všetkými v dopravnom prostriedku nahadzuje ako s hnojom.  Čo si má cestujúci myslieť o spôsobe jazdy, keď vodič dopravného prostriedku neďaleko od nasledujúcej zastávky zrýchľuje a potom ešte rýchlejšie spomaľuje. Keď cestujúci, ktorý sedí a ešte viac ten čo stoji cíti všetky „rovnosti“ Bratislavských ciest. To potom máme fakt taký pocit akoby sme práve vystúpili z tankodromu.  Asi aj preto boli „primerane“ zvýšené ceny mestskej dopravy. Niekto predsa musí uhradiť tie opravy roztrasených bratislavských tátošov. Možno sú k tomuto spôsobu jazdy niekým alebo niečím nútení. Zdravým rozumom to asi nebude. No čo už naspäť sa to asi zvezie na nás cezpoľných.  Tí šoféri sú určite niekde z východu. Tie miesta na parkovanie zaberajú naspäť tí sprostí východniari a aj ten bodrel, ktorí tu v „slovenskej stolici“ máme určite urobili tieto „živly“ z východu.  Ešte tak zrušiť tie ADZ-ky / agentúry dodočasného zamestnávania / aby nám tú háveď dochádzajúcu za prácou nevozili a bude pokoj.  Ináč problém tých ADZ –tiek rozoberá internetový Slobodný vysielač v posledných reláciách Klubu zamestnancov. Ale to je o inom. O tom nabudúce.

Prichádza nová vlna covidu do Slovenskej republiky ?

13.09.2023

Prichádza nová vlna covidu do Slovenskej republiky ? Všetko, čo je v tomto článku napísané je podvod a nezmysel napísaný človekom, ktorého môžete nazvať dezolát, konšpirátor i debil a je len na vás, či jeho myšlienky dole uvedené potvrdíte z vlastných skúsenosti alebo zavrhnete ako podvod a nezmyselnosť. Vážení čitatelia a vlastnou hlavou mysliaci ľudia. Počas [...]

Otvorený list č. 4 predstaviteľom strany Smer.

25.08.2023

Tento článok vyšiel na stránke Belobog. Politici zo strany Smer. Toto je môj štvrtý v poradí otvorený dopis, ktorým sa na vás obraciam cez mne dostupné média, pretože ste sa mi neozvali a neodpovedali na mnou položené otázky ešte zo začiatku tohto roka. Asi ste predpokladali, že starý dzedo z krajnoho vychodu, dze nič ňit, sa čoskoro pominie a nebude potrebné sa [...]

Otvorený list č. 3. predstaviteľom strany Smer na Slovensku.

20.07.2023

Ako som už v svojich predchádzajúcich otvorených listoch pre predstaviteľov strany smer uviedol dôvody, pre ktoré sa na nich obraciam, tu je ďalší. V mojom e-maile z 13. 1. tohto roka som ako ďalšiu otázku, ktorá neznepokojuje iba mňa, uviedol nasledujúce: Dokedy bude Slovenská republika kolóniou Západných krajín? Tých, ktoré tu „investujú“ do montovní, kde Slováci a [...]

Putin

Putinov triumf odobrili hostia z AfD. Ako ruské voľby "monitorovali" extrémisti z Nemecka

19.03.2024 06:00

Aby prezidentským voľbám dodal zdanie legitimity, Putin si ako pozorovateľov pozval poslancov nemeckej strany AfD.

Grasalkovičov palác, Prezidentský palác

ANKETA: Osem kandidátov na prezidenta odpovedalo na 19 otázok. Tu sú všetky odpovede

19.03.2024 06:00

Do ankety sa zapojilo osem z desiatich kandidátov. Líder SNS Andrej Danko sa v pondelok doobeda kandidatúry vzdal v prospech Štefana Harabina. Milan Náhlik a Štefan Harabin do uzávierky neodpovedali.

anketa kandidati-kolaz

Veľká prezidentská anketa: Aké majú plány so Slovenskom a čo odkazujú mladým? Kandidáti odpovedali aj na to, kde budú bývať alebo či využijú vládny špeciál súkromne

19.03.2024 06:00

Kandidáti pre Pravdu opísali svoju víziu, predstavu o tom, aký má byť prezident a odpovedali na 19 kľúčových hodnotových otázok.

Tádž Mahal, mReportér

Jeden z novodobých divov sveta, ktorý stavali viac ako dvadsať rokov. Majestátna stavba je považovaná za symbol Indie

19.03.2024 05:00

Nášmu mReportérovi sa podarilo zachytiť pekné zábery priamo z Indie.