Mŕtvy vagón, hnoj v MHD.

Mŕtvy vagón, hnoj v MHD.

Cestovali ste už v mŕtvom vagóne ? Ja do 4.3.2016 nie. Nestáva sa to často, ale stane sa to i  „majstrovi tesárovi“.  A viezli sta sa už v MHD s hnojom?  Ja často. Hlavne v Bratislave.

Takže poporiadku.  Na svojej ceste k domovu z našej „stolice“ som sa prvýkrát stretol s niečím podobným. Odkedy  tu máme súkromného vlakového prepravcu dosť často využívam jeho služby pri cestách za svojimi najbližšími. Je, vlastne bolo to z viacerých dôvodov. Regiojet, lebo o tomto dopravcovi chcem písať, poskytoval lepšie a hlavne lacnejšie služby pri preprave medzi našimi najväčšími mestami. Za prácou z Krajného východu do Bratislavy už dochádzam nejaký ten piatok, takže viem posúdiť a porovnať , čo nám „cestychtivým občanom“ ponúkajú jednotlivé druhy dopravy i dopravcovia. Regiojet bol v tomto ohľade asi najlepší. Hlavne na začiatku . Postupne sa prednosti začali vytrácať a na svojej poslednej ceste som zažil „mŕtvy vagón“ . Našťastie len vagón a nie celý vlak. Čo sa stalo? Niekde za Ružomberkom znenazdajky vyplo svetlo, prestalo ísť kúrenie i zásuvky na šťavu do tabletov, telefónov, a notebukov , ktoré sú ináč hojne využívané ľuďmi, ktorým ja hovorím „živé múmie“ ,ostali úplne „suché“. Do vagóna sa začal vkrádať chlad. Boli sme pod Tatrami, čiže citeľnejší ako v iných častiach Slovenska. Stevardky alebo jetky ponúkali cestujúcim, že sa môžu premiestniť do iných časti vlaku. Využila to hlavne tá krajšia polovička ľudstva. Veď niet sa čo čudovať. V tme i chlade sa my muži asi cítime istejšie. Keď som sa šiel spýtať personálu, čo sa deje dostal som zaujímavú odpoveď.  Mŕtvy vagón.  Asi s tým už mali nie jednu skúsenosť, pretože sa nad tým nepozastavovali. Ja prvú. A teraz viem, čo tento výraz značí. Nebudem moralizovať ani posudzovať. Domov som došiel  trošku premrznutý  i rozladený z toho,  že vlak meškal a  nasledujúci, môj posledný spoj z Košíc  som zmeškal. Na základe oznámených skutočností od hovorcu súkromnej spoločnosti o zvýšení cien za dopravu v špičkách a tiež o plánovanom znovuzavedení do prevádzky IC vlakov si už my cestujúci s tým nejako poradíme a podľa kvality cestovania, služieb i ceny rozhodneme, ktorý dopravca nám viac vyhovuje a tomu budeme dávať prednosť  .

Ďalšiu skúsenosť s cestovaním, skoro každodenným, mám z Bratislavy. Dospel som k záveru, že vodiči /nie všetci/ dopravného podniku mesta vozia v svojich vozidlách hnoj a riadia nie autobus alebo trolejbus , ale aspoň tank na tankodrome .  Aspoň vo  mne to ich šoférovanie vzbudzuje ten dojem. Spôsob ich jazdy z bodu A do bodu B.  Neraz pri svojej preprave obdivujem hlavne starších ľudí ako statočne odolávajú tým náhlym zmenám smeru jazdy, rýchlym rozjazdom a ešte rýchlejším zastavovaním na zastávkach. Neraz to s nami všetkými v dopravnom prostriedku nahadzuje ako s hnojom.  Čo si má cestujúci myslieť o spôsobe jazdy, keď vodič dopravného prostriedku neďaleko od nasledujúcej zastávky zrýchľuje a potom ešte rýchlejšie spomaľuje. Keď cestujúci, ktorý sedí a ešte viac ten čo stoji cíti všetky „rovnosti“ Bratislavských ciest. To potom máme fakt taký pocit akoby sme práve vystúpili z tankodromu.  Asi aj preto boli „primerane“ zvýšené ceny mestskej dopravy. Niekto predsa musí uhradiť tie opravy roztrasených bratislavských tátošov. Možno sú k tomuto spôsobu jazdy niekým alebo niečím nútení. Zdravým rozumom to asi nebude. No čo už naspäť sa to asi zvezie na nás cezpoľných.  Tí šoféri sú určite niekde z východu. Tie miesta na parkovanie zaberajú naspäť tí sprostí východniari a aj ten bodrel, ktorí tu v „slovenskej stolici“ máme určite urobili tieto „živly“ z východu.  Ešte tak zrušiť tie ADZ-ky / agentúry dodočasného zamestnávania / aby nám tú háveď dochádzajúcu za prácou nevozili a bude pokoj.  Ináč problém tých ADZ –tiek rozoberá internetový Slobodný vysielač v posledných reláciách Klubu zamestnancov. Ale to je o inom. O tom nabudúce.

Prichádza nová vlna covidu do Slovenskej republiky ?

13.09.2023

Prichádza nová vlna covidu do Slovenskej republiky ? Všetko, čo je v tomto článku napísané je podvod a nezmysel napísaný človekom, ktorého môžete nazvať dezolát, konšpirátor i debil a je len na vás, či jeho myšlienky dole uvedené potvrdíte z vlastných skúsenosti alebo zavrhnete ako podvod a nezmyselnosť. Vážení čitatelia a vlastnou hlavou mysliaci ľudia. Počas [...]

Otvorený list č. 4 predstaviteľom strany Smer.

25.08.2023

Tento článok vyšiel na stránke Belobog. Politici zo strany Smer. Toto je môj štvrtý v poradí otvorený dopis, ktorým sa na vás obraciam cez mne dostupné média, pretože ste sa mi neozvali a neodpovedali na mnou položené otázky ešte zo začiatku tohto roka. Asi ste predpokladali, že starý dzedo z krajnoho vychodu, dze nič ňit, sa čoskoro pominie a nebude potrebné sa [...]

Otvorený list č. 3. predstaviteľom strany Smer na Slovensku.

20.07.2023

Ako som už v svojich predchádzajúcich otvorených listoch pre predstaviteľov strany smer uviedol dôvody, pre ktoré sa na nich obraciam, tu je ďalší. V mojom e-maile z 13. 1. tohto roka som ako ďalšiu otázku, ktorá neznepokojuje iba mňa, uviedol nasledujúce: Dokedy bude Slovenská republika kolóniou Západných krajín? Tých, ktoré tu „investujú“ do montovní, kde Slováci a [...]

Merkelová, Putin

Merkelová bránila vstupu Ukrajiny do NATO, bála sa ruskej reakcie, píše v knihe. Čo jej povedal Putin počas stretnutia?

21.11.2024 09:32

V popise jedného stretnutia s Putinom potom Merkelová naznačuje, že načasovanie invázie na Ukrajinu súviselo aj s jej odchodom z politiky.

Czech Republic Slovakia

Českí politici sa hádajú pre zvýšenie platov. Bude Petr Fiala zarábať viac peňazí ako Robert Fico?

21.11.2024 09:00

Opozícii prekáža nielen zvýšenie platov politikov. Varuje, že keby Petr Fiala zostal pri moci,Slováci by mohli dostávať vyššie mzdy ako Česi.

Čierny Balog

Okolie Čierneho Balogu sa mení na mesačnú krajinu, lesy sa Horehroncom strácajú pred očami pre mohutnú ťažbu

21.11.2024 08:00

V okolí spustili, kvôli lykožrútovej kalamite, masívnu ťažbu dreva.

Carlo Acutis

Prvý svätec tohto milénia: Pápež kanonizuje mladíka, ktorého označujú za 'patróna internetu'

21.11.2024 07:51

Carlo Acutis, ktorý sa narodil talianskym rodičom v Londýne, bol webový dizajnér.