Založ si blog

Zadarmač

Týmto slovným výrazom som bol počastovaný minulého týždňa. Ako k tomu došlo.? Kúpil som si lístok na vlak od ZSSK na IC vlak. Asi väčšine z vás tieto skratky nič nehovoria. Prvá značí Železnice SR a druhá inter city v preklade medzi mestský  vlak. V Slovenskom ponímaní spája dve mestá na Slovensku . „Stolicu“ Bratislavu a východnú deržavu, kde už sú mestom Košice. Samozrejme zastaví sa ešte asi v siedmich „dedinách“ na svojej trase. Lístok si môžete kúpiť aj cez internet, čo ja a tisíce iných cestovateľov z východu na západ a opačne našej domoviny radi využívajú. Má to však jednu nevýhodu. Lístok si po zakúpení musíte vytlačiť alebo mať internet v telefóne. Keďže ani jedno z toho v Blave nemám snažil som sa u kompetentných zistiť, či sa môžem preukázať i ofoteným lístkom v telefóne. Takže som zatelefonoval do železníc aby som sa vedel zariadiť. Zdvihla mi až pani , ktorá „sedela“ na linke hovorcu železníc. Na môj dopyt ma odporúčala na ich spoplatnenú linku 18188. Keď som jej povedal, že len počas minulého roka som na ich linkách precestoval a minul vyše 700 euro a nemám veľkú chuť míňať ďalšie zbytočné peniaze som dostal túto otázku : Aha, vy ste ZADARMAČ ?.    Až po chvíli som pochopil, čo tým chcela pani /alebo slečna ? / povedať. Zaradila ma medzi statisíce majiteľov povolení cestovať po Slovensku s ZSSK zadarmo. Takže som jej zopakoval, že ja zadarmača necestujem a len minulého roka som na cestovné lístky pre ich spoločnosť minul asi 700 euro a pokiaľ robím a zarábam nemám problém peniaze za cestovanie míňať, ale  už s ohľadom na konkurenciu na slovenských koľajových cestách si vyberám s kým sa preveziem ku svojím najbližším. Pani asi neznala veci, veď robí asi na riaditeľstve ZSSK, mi povedala, že preukázať sa lístkom ofoteným v telefóne nepôjde. Po mojej otázke, že prečo, mi povedala, že to by si aj 30 ti mohli takto ofotiť a cestovať zadarmača. Ako hovorím neznalá. Nemá šajnu, že na cestovnom lístku je okrem mena a priezviska aj adresa a číslo OP, čo si sprievodca môže overiť. Keď som  jej to povedal rozhodla sa si doplniť svoje vedomosti a sľúbila mi do hodiny zatelefonovať naspäť. Dodnes čakám ako si ozrejmila to ako sa predávajú cestovné lístky a ako je ich možné vo vlaku skontrolovať. Neviem, či podobnými vedomosťami disponujú aj ostatní vedúci pracovníci ZSSK , ale rád by som ich upozornil na niekoľko faktov, ktoré som nadobudol aj pri cestoví súkromným dopravcom Regiojetom.

Počas mojich asi 15 ciest s týmto dopravcom ma ani raz nikto nekontroloval, či mám, alebo nemám lístok.  To, že je aj o 50 % lacnejší je len jeden rozdiel. Podstatný. Ponúkli ma však zadarmača 2 dcl. vodou a teplým čajom. Mohol som si aj prečítať odpadkový denník , vydávaný s podporou inštitúcie na Hviezdoslavovom námestí. A pán steward alebo slečna stewardka mňa a mojich spolucestujúcich aj 20 krát počas cesty ponúkala ich jedálenskou ponukou . Až mi to bolo občas trápne, ale asi to majú v popise práce a možno aj od toho, koľko predajú sú ohodnotení. Rád by som preto odporučil pánom z riaditeľstva ZSSK aby si našli čas a povozili sa vo svojich a i konkurenčných vlakoch a porovnali. Samozrejme ak si nájdu čas. Lebo zdôvodňovať nezdôvodniteľné tiež zaberie mooore času.

Prichádza nová vlna covidu do Slovenskej republiky ?

13.09.2023

Prichádza nová vlna covidu do Slovenskej republiky ? Všetko, čo je v tomto článku napísané je podvod a nezmysel napísaný človekom, ktorého môžete nazvať dezolát, konšpirátor i debil a je len na vás, či jeho myšlienky dole uvedené potvrdíte z vlastných skúsenosti alebo zavrhnete ako podvod a nezmyselnosť. Vážení čitatelia a vlastnou hlavou mysliaci ľudia. Počas [...]

Otvorený list č. 4 predstaviteľom strany Smer.

25.08.2023

Tento článok vyšiel na stránke Belobog. Politici zo strany Smer. Toto je môj štvrtý v poradí otvorený dopis, ktorým sa na vás obraciam cez mne dostupné média, pretože ste sa mi neozvali a neodpovedali na mnou položené otázky ešte zo začiatku tohto roka. Asi ste predpokladali, že starý dzedo z krajnoho vychodu, dze nič ňit, sa čoskoro pominie a nebude potrebné sa [...]

Otvorený list č. 3. predstaviteľom strany Smer na Slovensku.

20.07.2023

Ako som už v svojich predchádzajúcich otvorených listoch pre predstaviteľov strany smer uviedol dôvody, pre ktoré sa na nich obraciam, tu je ďalší. V mojom e-maile z 13. 1. tohto roka som ako ďalšiu otázku, ktorá neznepokojuje iba mňa, uviedol nasledujúce: Dokedy bude Slovenská republika kolóniou Západných krajín? Tých, ktoré tu „investujú“ do montovní, kde Slováci a [...]

hlasovací preukaz

Hlasovací preukaz na prvé kolo volieb sa dá osobne vybaviť do piatka

19.03.2024 10:30

Vybaviť preukaz môže za voliča aj ním splnomocnená osoba.

Vladimir Putin, Moskva, Rusko

Útok na Volkova bol mrazivo účinný. Dokazuje návrat ruskej špionáže do studenej vojny

19.03.2024 10:25

Rusi do každej vojny vstúpili v zlom stave, potom ale postupne, vďaka vysokému počtu ľudí a nulovému rešpektu k ich strate, sa dostali do formy.

Jaroslav Haščák

V kauze Gorila opäť obvinili Haščáka a ďalšie osoby

19.03.2024 09:36, aktualizované: 09:57

Ide o trestné činy založenia, zosnovania a podporovania zločineckej skupiny či korupčné trestné činy.

Kurimany, zrútený most

Nemeckú statičku Sabine H. uznal súd za nevinnú v kauze spadnutého mosta na Spiši

19.03.2024 09:24

Tragédia si v novembri 2011 vyžiadala štyri ľudské obete a ďalších zranených.