Uvažovateľ nad kandidatúrou na Slovenského prezidenta.

16. júna 2022, hvizdik, Nezaradené

 

 

Predvčerom som mal možnosť spoznať v Slovenskom politickom i masmediálnom prostredí známeho  človeka aj z blízka, ktorý sa na našej politickej , žurnalistickej , vedeckej, filozofickej i propagandistickej scéne objavuje už dosť dlhú dobu. K nám do Košíc, na krajný východ, dze nič ňit, prišiel docent v odbore slovenské dejiny pán Eduard Chmelár.  Ja ako neformálny člen klubu ISOP a člen organizácie protifašistických bojovníkov som zašiel do miestností , ktoré patria týmto dvom organizáciám aby som si tam odložil svoje tašky pred cestou domov. Po zvítaní sa so známymi som tam uvidel už spomínanú osobnosť, ktorá hlavne počas vlád Roberta Fica dostávala v „našich“ médiách priestor skoro každý deň na vyjadrenie svojich názorov na svet a udalosti okolo nás. Teraz za vlády plagiátorov a mafiánov a tých správnych riťolezcov na „našej“ mediálnej scéne už o neho skoro nezakopnete. Možno nepíšem pravdu lebo som sa začal správať podľa vety:“ Keď chceš byť zdravý-vypínaj správy.“

Myslím, že celkom podnetná diskusia, na ktorej sa na naše východniarske pomery zúčastnilo až okolo 100 záujemcov , mala zaujímavý priebeh. Moderátor i pán docent rozoberali nedávno  nim vydanú knihu Rekonštrukcia slovenských dejín …,    a venovali sa slovanstvu a jeho dejinám až po dobu bronzovú. Myslím , že mnohých zúčastnených diskusia zaujala a bola v mnohých smeroch podnetná, akurát sme skoro nič nezabŕdli do súčasnosti a problémov, ktoré trápia obyčajných ľudí, nie zmatkovičovcov a nie ľudí s príjmom 2000 Euro +,  a to ceny energií, benzínu, nafty, potravín a aj ostatných produktov dennej spotreby. Hovorilo sa i o terajšej kapitalistickej demokracii – demokratúre a jej nositeľoch, ktorí sa „ poctivo“ zaslúžili o to kde sme sa za 32 rokov budovania slobody a demokracie dostali. Na moju otázku , už po skončení podujatia,  ohľadom toho aká spoločnosť alebo režim, by najviac vyhovovala väčšine obyvateľstva, som dostal odpoveď, že vraj osvieteného diktátora, či monarchu aspoň na 20 rokov. Neviem, či to bolo myslené vážne, alebo len sarkasticky, ale po tom ako som si spomenul ako sa on ako mladý študent v 89 roku bil za demokraciu a slobodu a po tridsiatych rokoch dospel do štádia, že máme, čo sme vtedy nechceli.

Nedalo mi to a ja debil, dezolát a pán nikto – milión, som si dovolil poznámku na jeho reakciu na to čo sa deje u našich susedov na Ukrajine a Donecku povedať, že má podobný názor ako „slovenské mienkotvorné média“. A to som nemal. Pán docent ma viackrát počastoval výrazom : „ Ty chu…., ty sa ničomu nerozumieš. Ovládaš 6 jazykov ako ja? Španielsky, arabsky, ďalšie nespomenul, nevieš nič a pletieš sa do niečoho čomu nerozumieš . „  Ostal som vyfackaný a stratil som reč po tomto jeho profesorskom, spoločenskom a kultúrnom vystúpení. Preboha, čo som si to dovolil ja,  pán niktoš,  vyjadriť svoj názor,  ktorý nesúladí s jeho?  Pritom na prednáške bolo viackrát, aj ním, povedané : Nesúhlasím s vaším názorom , ale máte  ho právo vysloviť. Bodka. Nemáme. Nielen konšpiračné média a politici ako Blaha  i Rostas sú vytláčaní z mediálneho – toho správneho priestoru, ale i ich kritici, ak je vyslovený proti nim opačný názor,  sú na jednej lodi „s našim establišmentom „ Hurá. Ďakujem. Aspoň viem kto som. Ani v krčme 4 cenovej skupiny, by som sa niečo také o sebe nedozvedel.