Milujem vás Východniari.

6. januára 2021, hvizdik, Nezaradené

Milujem vás Východniari.

V uplynulých dňoch som zažil niekoľko udalosti, ktoré mi určite ostanú v pamäti a ukazujú skutočnosti, o ktorých sa v „našich“ médiách masového ohlupovania  nedočítate nič a ak tak v tom správnom kontexte , ktorý slúži tým, ktorí tu v skutočnosti vládnu.

Dve udalosti , ktoré chcem v krátkosti popísať majú dosah na komunitu nás obyčajných ľudí, nie zmatkovičovcov, a dávajú obraz o tom,  ako sa ľudia navzájom k sebe správajú aj s ohľadom na to z akej komunity pochádzajú.

Všetko čo popíšem bude určite u tých „slušných“ vzbudzovať pocity, že som rasista, fašista, odľud a xenofób.

Ako vodič autobusu mám možnosť vidieť a zažiť ako sa správajú cestujúci počas týchto neľahkých dní pre našu spoločnosť. Nie je to práca ľahká a je veľmi zodpovedná, neraz ústiaca aj do nebezpečných situácií. Ako vodiči máme právo vyžadovať od cestujúcich aby dodržiavali prepravný poriadok a necestovali na čierno. Cestujúci sú povinní správať sa tak, aby nenarúšali bezpečnú a pokojnú prepravu ostatných cestujúcich, nepoškodzovali vozidlo a zariadenia dopravcu slúžiace cestujúcim, neznečisťovali vozidlo a priestory dopravcu určené cestujúcim a neobťažovali ostatných cestujúcich a oprávnených zamestnancov. Povinní sú dbať na miestne úpravy vykonané dopravcom a na pokyny dopravcu, ktoré sú uvedené na výveskách, zverejnené iným spôsobom alebo také, ktoré dajú oprávnení zamestnanci ústne, prípadne zvukovým a svetelným znamením osobitného zariadenia vozidla. Vodič môže odmietnuť, vykonať prepravu alebo ju prerušiť, ak správanie cestujúceho vzbudzuje obavu o bezpečnosť alebo zdravie vodiča alebo ostatných cestujúcich.

V Košiciach existujú viaceré linky, v ktorých sa môžete stretnúť s neprispôsobivými cestujúcimi, ktorých správanie niekedy vyúsťuje až do krajnosti. Na jednej z takýchto liniek som sa rozhodol, že skontrolujem platnosť cestovných lístkov cestujúcich. A to som nemal. Jeden z cestujúcich spoluobčanov mi to dal ručne, stručne pocítiť. Vraj som rasista, diskriminujem ho a dovoľujem si niečo, na čo nemám nárok. Bol samozrejme bez platného cestovného lístka ako aj jeho spoločníčka. Nevadí, že v autobusoch MHD platia určité predpisy a na určitých linkách a zastávkach sú cestujúci povinní nastupovať cez prvé dvere aby si šofér mohol skontrolovať pasažierov. Niektorí si myslia, že majú výnimky a je im ubližované ak majú dodržiavať dané pravidlá. Samozrejme, že potom na takýchto pasažierov doplácajú tí, ktorí si dané pravidlá a povinnosti plnia.

O dva dni na to v už inom meste na Východe, o ktorom jeden zo známych politikov povedal, že tam nič nie je, som zažil situáciu odlišnú v porovnaní s tou predošlou. Na ulici som sa stretol po dlhšej dobe so známym , ktorý je podnikateľom, ale súčasná situácia mu spôsobuje nemalé problémy. Po ulici smerom k nám prišli mama s malým synom, na ktorých bolo vidieť, že sú z chudobného prostredia a dávky, ktoré dostávajú raz mesačne sa im už minuli. Svojim dialektom nám zaželali všetko najlepšie do nového roku a poprosili o almužnu. Kolega, podnikateľ sa dobre naštval a chcel ju aj so synom poslať kade ľahšie. Ja som sa zľutoval, hlavne kvôli dieťaťu a vytiahol som z peňaženky dve eurá a dal chlapcovi do ruky. Neurobil som veľa, ale aspoň niečo. Ich situáciu som nezapríčinil ja , ale mi to nedalo aby som im aspoň trošku nepomohol. Tento hnusný systém, v ktorom teraz žijeme má na svedomí aj to, že ľudia sa stávajú a správajú navzájom k sebe ako zvery. A toto tu už 30 rokov úraduje za pomoci presstitútov, politikov a hercov a samozrejme ku všetkému sa prispôsobujúcich riťolezcov.